Každý podnik potřebuje plán. I když je každé podnikání jedinečné, existuje základní struktura, kterou by měl každý business plán obsahovat. Provedu vás psaním efektivního podnikatelského plánu spolu s příklady, které vám můžou pomoci i jako rychlý check-list . Pokud se chystáte psát plán sami, tyto body vám pomohou podnikatelský plán nastavit...
BLOG
Marketingové cíle si firma stanoví se záměrem zvýšit své prodeje, získat nové zákazníky, zlepšit povědomí o značce a vytvořit trvalé vztahy se stávajícími zákazníky. Cíle marketingu jsou klíčovým faktorem úspěšné marketingové strategie.
V marketingu se můžete setkat s mnoha výzvami, které vyžadují specializované znalosti a dovednosti. Pokud se chcete rychle a efektivně vyrovnat s těmito výzvami, a získat potřebnou pomoc a podporu, můžete zvážit dvě možnosti: konzultaci a mentoring. Obě metody mohou pomoci dosáhnout úspěchu. Jaký přístup je ale nejlepší pro vaši situaci? V článku...
Marketingové trendy 2023
Nejnovější trendy v marketingu pro rok 2023 se zaměřují na kompletní digitální přístup, využití umělé inteligence a strojového učení, rozvoj mobilních technologií, integraci sociálních médií, tvorbu a šíření obsahu nebo zapojení rozšířené a virtuální reality. Klíčové poznatky v jednotlivých oblastech naleznete v článku:
Marketingový plán popisuje cíle firmy a marketingovou strategii k jejich dosažení. Pomáhá identifikovat příležitosti, stanovit strategie a efektivně řídit marketingové činnosti. Je to důležitý nástroj manažerského řízení, který přináší řadu výhod:
Sledujte KPI, které skutečně potřebujete
Marketingová KPI / KPIs / KáPéÍčka jsou klíčové ukazatele výkonnosti (anglicky Key Performance Indicators). Jedná se o specifické, měřitelné marketingové metriky, kterými firmy sledují výkon svých marketingových aktivit a úspěšnost využívaných marketingových kanálů. Je důležité pochopit, které klíčové ukazatele byste měli sledovat a věnovat...
SWOT analýza - jak na slabé a silné stránky
Užitečnou analytickou technikou používanou při vývoji jakékoliv firemní strategie je SWOT analýza, která je využívána pro zhodnocení vnitřních a vnějších faktorů firmy nebo jejích dílčí oblastí a aktivit. Nejčastěji je SWOT analýza používána jako situační analýza v rámci strategického řízení a rozhodování. Pomáhá firmám identifikovat jejich silné a...
Marketingové výzvy pro rok 2022
V předešlých dvou letech došlo díky pandemii covid-19 k mnoha změnám, a to především v oblasti zdrojů. Situaci navíc ztížila i ruská agrese vůči Ukrajině, která způsobila chaos a přinesla nejistotu na celosvětových trzích. Největší výzvou v této době je udržet rozum v hrsti, být připraven na nenadále změny, umět se v nich zorientovat a přizpůsobit...
Jak na řízení firmy v době pandemie
Takový sociálně-ekonomický kolaps spojený s nemocí COVID-19 nikdo neočekával. Trh se od pandemie zásadně změnil a dále se bude měnit. Doba nás naučila dívat se na věci jinak, nově. V byznysu se soustředit na to podstatné, abychom především udrželi, a někteří i posílili, svoje podnikání. A proto v dnešní době platí snad ještě více, než v...
B2B marketing - motivace a preference
B2B (business to business) marketing se zaměřuje na potřeby, zájmy a výzvy jednotlivců, kteří nakupují jménem organizace, čímž se z organizace stává zákazník. Marketing by měl sdělit, jak může firma pomoci tyto řešit potřeby.
Značka je stopa, není to jen logo
Značka, anglicky Brand, je váš jedinečný vztah se spotřebiteli, je v jejich myslích, je tím, co si oni sami vybaví v souvislosti s vaším byznysem, ať už nabízíte cokoliv. Je to jakási unikátní, jasně identifikovatelná "stopa", kterou lze snadno přiřadit k určité firmě nebo produktu. Pro podnikání je zásadní, protože má celkový dopad na jeho...
Důležitou součástí marketingového plánu je konkurenční analýza. Je to základní taktika pro zjištění, co vaši konkurenti dělají a jakou hrozbu představují pro vaše podnikání. Identifikace konkurentů a vyhodnocování jejich strategií ve vztahu k vašim produktům vám umožní zjistit, co dělá váš produkt unikátní a na jakém trhu se pohybujete....
Přínosy podnikání ve virtuálním světě
Pandemie nás naučila více či méně využívat všechny vymoženosti virtuálních technologií, které se povětšinou ukazují jako efektivní a dlouhodobě udržitelné. Navíc můžeme sledovat i jejich pozitivní sekundární dopady na snižování firemních nákladů.
V ideálním světě by firma prodávala své výrobky a služby všem, ale to je nereálné, protože ne všichni mají stejné potřeby a požadavky. Z tohoto důvodu se firmy snaží identifikovat konkrétní skupinu / skupiny lidí (B2C) nebo firem (B2B), u nichž je předpoklad, že jim své výrobky budou prodávat. Tato skupina lidí nebo firem se nazývá cílový trh.
Mise a vize jako základ podnikání
U zrodu většiny velkých a úspěšných značek stála velká vize a touha něco změnit. Připomeňme třeba sourozence Baťovi, kteří ze smělé vize obouvat celý svět vybudovali skutečné světové obuvnické impérium. Nebo třeba Steva Jobse, který vybudoval Apple na základě touhy zajistit osobní počítač na každém pracovním stole a v každém domě. Nemusíte být...
Už víte, co má business plán obsahovat, ale ještě jste se do psaní nepustili? Nebo váš čeká příprava marketingového, obchodního, finančního nebo jiného plánu? Představa prokrastinace je sice lákavá, ale úspěchy nepřinese. Tak psaní neodkládejte. Zde je pár pravidel a tipů, jak na to:
Marketing je věda a umění
Existuje mnoho definicí co je marketing, prý více než 100. Pro mne je nejvýstižnější ta Kotlerova: "Marketing je věda a umění, jak nacházet, udržovat si a pěstovat výnosné zákazníky.". Byť se jedná o jednu z nejstarších činností člověka, přesto je marketing považován za moderní disciplínu, která společně s obchodem tvoří základ podnikání.