BLOG

Pandemie nás naučila více či méně využívat všechny vymoženosti virtuálních technologií, které se povětšinou ukazují jako efektivní a dlouhodobě udržitelné. Navíc můžeme sledovat i jejich pozitivní sekundární dopady na snižování firemních nákladů.

V ideálním světě by firma prodávala své výrobky a služby všem, ale to je nereálné, protože ne všichni mají stejné potřeby a požadavky. Z tohoto důvodu se firmy snaží identifikovat konkrétní skupinu / skupiny lidí (B2C) nebo firem (B2B), u nichž je předpoklad, že jim své výrobky budou prodávat. Tato skupina lidí nebo firem se nazývá cílový trh.

U zrodu většiny velkých a úspěšných značek stála velká vize a touha něco změnit. Připomeňme třeba sourozence Baťovi, kteří ze smělé vize obouvat celý svět vybudovali skutečné světové obuvnické impérium. Nebo třeba Steva Jobse, který vybudoval Apple na základě touhy zajistit osobní počítač na každém pracovním stole a v každém domě. Nemusíte být...

Už víte, co má business plán obsahovat, ale ještě jste se do psaní nepustili? Nebo váš čeká příprava marketingového, obchodního, finančního nebo jiného plánu? Představa prokrastinace je sice lákavá, ale úspěchy nepřinese. Tak psaní neodkládejte. Zde je pár pravidel a tipů, jak na to:

Existuje mnoho definicí co je marketing, prý více než 100. Pro mne je nejvýstižnější ta Kotlerova: "Marketing je věda a umění, jak nacházet, udržovat si a pěstovat výnosné zákazníky.". Byť se jedná o jednu z nejstarších činností člověka, přesto je marketing považován za moderní disciplínu, která společně s obchodem tvoří základ podnikání.

Jednou přišel klient, který má krásný brand a měl vyčleněný menší budget s ohledem na své tržby. Navíc měl utkvělou představou, jak jej využít. Chtěl výpravný spot a jít do televize. To by zase nebylo tak špatné, mohli jsme shrábnout peníze a udělat, co si klient žádá. Ale s největší pravděpodobností by to z mnoha důvodů moc nefungovalo - integrace...