Jak na řízení firmy v době pandemie

08.06.2020

Takový sociálně-ekonomický kolaps spojený s nemocí COVID-19 nikdo neočekával. Trh se v roce 2020 zásadně změnil a dále se bude měnit. Doba nás naučila dívat se na věci jinak, nově. V byznysu se soustředit na to podstatné, abychom především udrželi, a někteří i posílili, svoje podnikání. A proto v dnešní době platí snad ještě více, než v době předkovidové, Darwinův citát - "Není to ten nejsilnější, kdo přežije, ani ten nejinteligentnější, ale ten, kdo se dokáže nejlépe přizpůsobit.".

Nemám bohužel žádný univerzální recept, jak zpět do normálu a z krize rychle ven. Zde je proto jen pár otázek, které vám mohou pomoci při vašem rozhodování, jak a kam posunout vaše podnikání dál:

1. Změny v chování zákazníků

  • Nabízíte takové produkty, které zákazník skutečně potřebuje?
  • Dokážete flexibilně upravit či nahradit produkt podle nových vzorců chování vašich zákazníků?
  • Využíváte efektivní distribuční / prodejní / komunikační kanály?
  • Interagujete se svými zákazníky?

2. Dodavatelé a skladové zásoby

  • Máte diverzifikované portfolio dodavatelů nebo spoléháte na jednoho či dva majoritní dodavatele a výpadek dodávek může být fatální?
  • Mohou globální dodavatele nahradit lokální nebo můžete integrovat více místních dodavatelů?
  • Jaká je kritická minimální nebo maximální velikost a obrátka vašich zásob, a to jak dodavatelských, tak i vašich produktových?

3. Lidské zdroje

  • Jak se změnila produktivita a efektivita práce zaměstnanců z domova?
  • Je výhodnější udržet si pracovníky z domova na úkor platby za kanceláře a kancelářské vybavení?
  • Jaké výhody vám přináší vzdálená práce - zvýšená pracovní morálka, nižší nemocnost, nové talenty, flexibilita...?

4. Dominance on-line

  • Jak využijete příležitosti, které přinesl sociální distanc?
  • Kde je kritická hranice osobního a on-line prodeje, fyzické a vzdálené přítomnosti zaměstnanců...?

Nejste v tom sami. Ráda vám pomůžu identifikovat příležitosti vašeho podnikání. Ozvěte se mi.