B2B marketing - motivace a preference

B2B (business to business) marketing se zaměřuje na potřeby, zájmy a výzvy jednotlivců, kteří nakupují jménem organizace, čímž se z organizace stává zákazník. Marketing by měl sdělit, jak může firma pomoci tyto řešit potřeby.
B2B marketing se opírá o stejné základní principy jako spotřebitelský marketing (B2C), ale je realizován prostřednictvím jiných marketingových strategií, především z pohledu cílů, motivace, preference a způsobů komunikace. Nejúspěšnější B2B marketingová strategie bývá často založena na jednoduchém principu - doručujte jasné a relevantní zprávy konzistentně v průběhu času pečlivě vybraným potenciálním zákazníkům.
Spotřebitelé si vybírají produkty nejen na základě ceny nebo
dalších charakteristik produktu, ale také podle popularity, životního stylu a
dalších emocionálních benefitů, B2B
kupující se rozhodují především podle racionálních benefitů jako např. ceny
a potenciálu zisku, odborných specifik atd. Byznysoví zákazníci se chtějí vzdělávat, zjistit o produktu co nejvíce (což je prostor pro B2B obsahový marketing), na rozdíl od koncových zákazníků, kteří se chtějí marketingem spíše bavit a detailní informace o produktu nejsou pro ně prioritou.
U obou cílových skupin je nezanedbatelným společným
motivátorem také značka. Marketingové průzkumy ukazují, že společnosti s větší
pravděpodobností nakupují od partnerů, kteří mají vybudovanou obchodní značku,
při jejímž budování B2B marketing hraje nezastupitelnou roli.
Ačkoli se marketingové strategie vždy odvíjí od zákazníků, vnější i vnitřní prostředí se neustále mění. Abyste zůstali konkurenceschopní je potřeba přizpůsobovat se dynamicky se měnícímu trhu. Vyhodnocujte a revidujte svoji současnou B2B marketingovou strategii nakolik je relevantní. Určete, co je třeba změnit, co by mělo zůstat stejné a co nového implementujete.