To raději utraťte za holky... nebo za kluky

14.05.2019

Jednou přišel klient, který má krásný brand a měl vyčleněný menší budget s ohledem na své tržby. Navíc měl utkvělou představou, jak jej využít. Chtěl výpravný spot a jít do televize. To by zase nebylo tak špatné, mohli jsme shrábnout peníze a udělat, co si klient žádá. Ale s největší pravděpodobností by to z mnoha důvodů moc nefungovalo - integrace s ostatními kanály mizivá, klient by byl nespokojený, prachy fuč a nějaká KPIčka v nedohlednu.

Připravili jsme proto celkovou komunikační strategii s ohledem na značku, cílové skupiny, komunikační kanály, distribuci atd. No, co budu lhát, moc to nepomáhalo. Holt představa je představa a těžko se od ní ustupuje. A tak jsem si sama pro sebe řekla, že do toho se mi moc nechce, proberu to později s kolegou a nějak se k tomu postavíme. Ale to, co jsem si myslela pro sebe, jsem uzavřela nahlas a navrhla, že by klient mohl použít peníze i jinak, třebas za holky... nebo za kluky. Samozřejmě, že jsem to nemyslela doslova, ale tak nějak mi ta paralela přišla výstižná.

A jak to dopadlo je asi zřejmé. Spot jsme sice natočili a to fakt hezký a za rozumnou cenu, média stačila na 2 měsíce a navíc vystačilo na aktivity na sociálních sítích a influencer marketing s celebritou i podporu v místě prodeje. I s menším rozpočtem se dají dělat divy.

Když nemáte moc peněz nebo chcete z jakéhokoliv důvodu málo peněz použít na marketingové aktivity, konkrétně marketingovou komunikaci, tak chytře rozmyslete, jak je chcete použít. Nebo se s někým poraďte, třeba se mnou. Těším se na vás.