Jak na business plán

24.05.2019

Každý business plán je individuální, protože i každé podnikání je individuální. Měl by ale splnit alespoň základní body. Pokud se do psaní plánu chystáte pustit vlastními silami, zde jsou. Věřím, že vám můžou pomoci jako rychlý check list

1. Shrnutí

  • Jasné, stručné a výstižné shrnutí klíčových bodů plánu - podnikatelský záměr, přínosy pro podnikání a cílový stav

2. Východiska

  • Proč vlastně podnikáte a čeho a jak chcete dosáhnout - mise, vize, hodnoty...

3. Příležitosti

  • Co nabízíte (jaké výrobky a služby), komu a na jakém trhu - čím se odlišujete
  • Kdo je vaše konkurence a co dělá

4. Realizace

  • Jaké máte cíle a jak a kdy jich chcete dosáhnout
  • Marketing - co, komu, jak a za kolik budete nabízet
  • Obchod - jakými formami a metodami budete prodávat

5. Zdroje

  • Jaké máte aktuální zdroje a jaké potřebujete získat k dosažení cílů - HR, technologie, dodavatelé...

6. Finanční plán

  • Jaké jsou vaše předkládané příjmy a výdaje v nejbližších 3-5 letech i dlouhodobém horizontu

7. Specifikace a dodatky

  • Přidejte dle potřeby podrobné analýzy, seznam terminologie atd.

Chcete váš plán konzultovat, provést procesem plánování nebo si nechat podnikatelský plán sestavit? Neváhejte mě kontaktovat, ráda vám pomůžu.

Pár rad a tipů pro psaní plánů naleznete v článku Nepište jako grafomani.