TIPY PRO MANAGEMENT

Pandemie nás naučila více či méně využívat všechny vymoženosti virtuálních technologií, které se povětšinou ukazují jako efektivní a dlouhodobě udržitelné. Navíc můžeme sledovat i jejich pozitivní sekundární dopady na snižování firemních nákladů.

Takový sociálně-ekonomický kolaps spojený s nemocí COVID-19 nikdo neočekával. Trh se v roce 2020 zásadně změnil a dále se bude měnit. Doba nás naučila dívat se na věci jinak, nově. V byznysu se soustředit na to podstatné, abychom především udrželi, a někteří i posílili, svoje podnikání. A proto v dnešní době platí snad ještě více, než v době...

Užitečnou analytickou technikou používanou při vývoji obchodní strategie je SWOT analýza, která je využívána pro zhodnocení vnitřních a vnějších faktorů firmy nebo jejích dílčí oblastí a aktivit. Nejčastěji je SWOT analýza používána jako situační analýza v rámci strategického řízení a rozhodování nebo marketingu.

U zrodu většiny velkých a úspěšných značek stála velká vize a touha něco změnit. Připomeňme třeba sourozence Baťovi, kteří ze smělé vize obouvat celý svět vybudovali skutečné světové obuvnické impérium. Nebo třeba Steva Jobse, který vybudoval Apple na základě touhy zajistit osobní počítač na každém pracovním stole a v každém domě. Nemusíte být...

Už víte, co má business plán obsahovat, ale ještě jste se do psaní nepustili? Nebo váš čeká příprava marketingového, obchodního, finančního nebo jiného plánu? Představa prokrastinace je sice lákavá, ale úspěchy nepřinese. Tak psaní neodkládejte. Zde je pár pravidel a tipů, jak na to:

Každý business plán je individuální, protože i každé podnikání je individuální. Měl by ale splnit alespoň základní body. Pokud se do psaní plánu chystáte pustit vlastními silami, zde jsou. Věřím, že vám můžou pomoci jako rychlý check list: